תביעות בגין תאונות דרכים

תביעות בגין תאונות דרכים

פציעות שהתרחשו בתאונות דרכים, הן פציעות אשר קיים בגינן דין מיוחד הלוא הוא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

כיצד מוגדרת בחוק תאונת דרכים? על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תאונת דרכים היא אירוע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש בכלי רכב מנועי למטרות תחבורה. אי לכך, כל נזק שנגרם כתוצאה מפגיעה של רכב ממונע, לרבות רכב דו גלגלי, מכונית, טרקטור, אוטובוס וכו' יוגדר כתאונת דרכים. בשונה מהליכים אחרים, במקרה שנגרם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי המחויב בביטוח חובה, הפיצוי ישולם ע"י חברת הביטוח ללא קשר מי היה האשם בקרות התאונה.

יש לשים לב, כי על אף שאופניים או קורקינט חשמליים מצוידים במנוע, בית המשפט העליון קבע כי הם אינם נכללים בהגדרה של כלי רכב ממונע ודינם כהולך רגל / אופניים רגילים. אלה, אינם מחוייבים בביטוח חובה ומשכך גם אם הם היו אשמים בגרימת תאונת הדרכים מול רכב למשל, האחריות וחובת הפיצוי תוטל על המבטח של הרכב הפוגע. 

בעת קרות תאונה יש לתעד את זירת התאונה כדי שהתיעוד יוכל לסייע בתביעה. כמו כן, מומלץ לגשת להיבדק בבדיקה רפואית מיד לאחר התאונה, גם אם אינכם מרגישים שנגרמה לכם חבלה משמעותית. כמו כן, מומלץ לפנות לתחנת המשטרה לקבל אישור על התאונה.

כמו כן, יש לשמור תיעוד של בדיקות רפואיות, טיפולים, ימי מחלה, תרופות ומרשמים, קבלות עבור בדיקות, ייעוץ מומחים, מרשמים, עזרה של צד שלישי ועוד.

משרד עורכי דין דפני קנזי, בעל ותק של שנים ומתמחה במגוון סוגים של תביעות לרבות פציעות שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, אובדן כושר עבודה, נזקי גוף, נזקי רכוש ועוד. אתם מוזמנים לתאם פגישת ייעוץ על מנת שנוכל להפיק עבורכם את הטוב ביותר.

אתר זה משתמש בעוגיות קוקיז על מנת לתת את החוויה הטובה ביותר