נזקי רכוש לרכב, מה עושים? מי משלם?

נקלעתם לתאונת דרכים? נגרם לכם נזק לרכוש? יש לכם שתי אפשרויותלהפעיל את פוליסת הביטוח, לשלם השתתפות עצמית ולצפות לעליית פריימת הביטוח בעת חידוש הביטוח או להגיש תביעה באופן עצמאי כנגד נהג הרכב הפוגע או חברת הביטוח שלו.

הבחירה באפשרות הראשונה – מבוטחים רבים, בשל חוסר ידע, בוחרים באפשרות הראשונה פונים לחברת הביטוח ומפעילים את פוליסת הביטוח המקיף של הרכב, אולם פעולה זו עשויה לגרור אחריה הפסדים למבוטח. פעמים רבות, לאחר קרות אירוע שכזה, פרמיית הביטוח של הנהג הניזוק תתייקר ואף תגרום לביטול "הנחת היעדר תביעות". כך – גם אם המבוטח אינו אשם בתאונה הוא יאלץ לשאת מכיסו בתוספת "הסיכון" לחברת הביטוח בגין הפעלת הפוליסה (שלעיתים מסתכמת במאות ₪ בשנה ונמשכת לאורך 3 שנים). כמו כן, הפעלת הפוליסה תגרור בדרך כלל עלויות של השתתפויות עצמיות (תלוי ומשתנה בהתאם לתנאי הפוליסה), ולעיתים אף תגרור חיובים נוספים כדוגמת כינון ("השבת המצב לקדמותו") ועוד ועוד… כך שאף על פי שחברת הביטוח כביכול היא שתישא בתיקון הנזק, המבוטח עדין סופג את כל ה"עלויות מסביב".

הבחירה באפשרות השניה – הבחירה שלא להפעיל את פוליסת הביטוח המקיף. בחירה באפשרות הזו תוביל לכך שהנהג הניזוק יאלץ לתבוע את הנהג הפוגע ואת חברת הביטוח של הנהג הפוגע בעצמו. אולם בדרך זו, יחסוך הנהג הנפגע את ההשתתפויות העצמיות וכן את התייקרויות הפרמיה. בבחירה באפשרות השניה רצוי לבחור עורך דין המומחה בתחום שילווה אתכם לאורך ההליך. דעו לכם שגם אם הפעלתם את הפוליסה ובחרתם באפשרות הראשונה וחברת הביטוח שילמה לכם את הנזקים הישירים (למשל: עלות תיקון, שכ"ט שמאי, גרר וכו') עדין תוכלו לתבוע את הנהג הפוגע בגין ההפסדים שנגרמו עקב התאונה כדוגמת ההשתתפות העצמית ששילמתם וכל דבר אחר אשר חברת הביטוח לא שילמה לכם.

חשוב לדעת שעל התביעה לנזקי רכוש בתאונת דרכים חלים דיני הנזיקין ודיני הביטוח, אם חברת הביטוח של הרכב הפוגע מסרבת לפצות אתכם בגלל שהנהג טוען כי הוא אינו אשם בתאונה או שחברת הביטוח סבורה שהנהג הפוגע אינו אשם בתאונה, או שאולי שילמו לכם פיצוי נמוך מהפיצוי שהיה עליכם לקבל, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט באמצעות עורך דין.

הטיפים שלנו אליכם:

אתר זה משתמש בעוגיות קוקיז על מנת לתת את החוויה הטובה ביותר